Doek valt voor KTM Diga Junior Racing

EMX topteam KTM Diga Junior Racing zal in 2021 niet meer aan de start verschijnen. Eigenaar en manager Dirk Saelen zag zich door een samenloop van omstandigheden verplicht tot deze beslissing.

Het Belgische motorcrossteam begon kleinschalig in de VLM amateurfederatie in 1998 maar groeide nadien uit tot een vaste waarde in de internationale MX scene. Saelen behaalde met rijders als Antonio Butron, Miro Sihvonen, Emil Weckman en Florian Miot podia in het WK MX2, de EMX250 en de EMX125. Daarnaast kwam de formatie ook uit in het WK MX1 de WMX en boekte nationale titels in Nederland en Finland.
​

“De voorbije seizoenen richtte KTM Diga Junior Racing zich specifiek op de opleiding van jonge talenten. Na afloop van het voorbije seizoen werd echter duidelijk dat de samenwerking met onze motorpartner niet zou worden verlengd. Uiteraard speelde ook het huidige, onzekere economische klimaat een rol,” ​ legt Saelen uit. ​

Naast jonge motorcrossers leerden ook veel technische mensen het klappen van de zweep bij KTM Diga Junior Racing. “Het doet me plezier dat we met ons team een belangrijke rol hebben gespeeld in de carrière van zoveel professionele mensen, zowel op als naast de baan. ​
​
Afscheid nemen was een moeilijk maar weloverwogen beslissing. De passie voor de motorsport is er nog steeds daarom gaan we o.a. verder met het organiseren van de amateurwedstrijd op de Keiheuvel. Bij deze willen mijn vrouw en ikzelf al onze partners, rijders, teamleden en vrienden bedanken voor hun bijdrage hoe groot of hoe klein die ook was.”

Credit for all photos: "Eric Laurijssen"

Over KTM Diga Junior Racing